Nyheter

Häfla Bruks är först med tillverkning av sträckmetall i Sverige
Häfla Bruks AB
Brightec Production presenterar två senaste investeringarna
Brightec Production AB
Mixning, malning och krossning med KYOCERA Fineceramics avancerade keramer
KYOCERA Fineceramics Nordics AB
Krylbo Verkstäder kvalificerad svets-, monterings- och maskinbearbetning
Krylbo Verkstäder AB
KYOCERA FINECERAMICS - DIN PARTNER I PROTOTYPING OCH SERIEPRODUKTION! KERAMISKA PROTOTYPER INOM 2 VECKOR
KYOCERA Fineceramics Nordics AB
Krylbo Verkstäder AB - Styrka, Flexibilitet, Kompetens
Krylbo Verkstäder AB
Under Temaveckorna belyser Kyocera Fineceramics tre produktområden
KYOCERA Fineceramics Nordics AB
KYOCERA HIGH-PERFORMANCE CERAMIC CONTAINMENT SHELLS FOR HIGH-PRESSURE PUMPS
KYOCERA Fineceramics Nordics AB
Tillverkning i Kina för försäljning i Kina
Attentio Solutions AB
Brightec Production en helhetsleverantör
Brightec Production AB
8KW laserskärning
Sandvikens Industriteknik AB SITAB
Nyhet ! Tranfoten AB investerar för att nå nya uppsatta mål.
Tranfoten AB
Digitala checklistor underlättar vardagen
Nilex AB
Mer än 300 års industrihistoria
Häfla Bruks AB
AQ Elautomatik AB
AQ Elautomatik AB
Ladda ner Nilex appen i Microsoft Teams
Nilex AB
Vi UTMANAR kollegor i branschen i ett Julbattle till förmån för Musikhjälpen!
Tranfoten AB
VBN Components och HTL signerar strategiskt partnerskap
VBN Components AB
Samarbetsavtal med Sågtjänst AB
AB Carlsson & Möller
Nyhet ! Tranfoten AB investerar i sin fortsatta tillväxtresa!
Tranfoten AB

Nyheter

Ladda ner Nilex appen i Microsoft Teams

den 14 december 2020 15:07 Företagsprofil

Det är ingen hemlighet att allt fler företag upplever ökade krav på tillgänglighet från sina kunder. Kanske är det inte något negativt utan precis den motivationen vi behöver för att uppmuntra en snabbare utveckling. Har du en support som är överbelastad och som skulle behöva effektiviseras? Då kommer Nilex koppling mot Microsoft Teams och Chatbot att kunna hjälpa er. 

Microsoft Teams används dagligen av 75 miljoner människor och det dagliga användandet har ökat kraftigt allt eftersom då fler arbetar hemifrån idag (april 2020). Appen hjälper ditt team att bland annat organisera sig och hålla kontakten, skapa egna team, starta gruppchattar, dela filer och boka möten. Microsoft Teams integrerar företags kommunikation och resurser och samlar allt på samma ställe. Chatbot-funktionen i Teams integrerar ännu en viktig funktion, då företag tillåts att även hjälpa sina användare och konsumenter på plattformen på ett effektivt sätt. 

Våra kunder kan ladda ner Nilex appen i Microsoft Teams appstore och därigenom koppla samman våra två system. Inne i Teams har de översikt över ärenden som de har i Nilex. Konservationer man har i Teams kan man föra över till Nilex genom en integration och de syns som ärenden i vår ärendelista. Användarna i Teams kommer även kunna ställa frågor till vår Nilex chatbot som är baserad på Microsoft Chatbot. Den söker i vår kunskapsbank och chatbotten kommer också vara tillgänglig i vår self-service portal och därigenom ge användarn service 24/7.

Genom integrationen mellan Nilex och Microsoft Chatbot kan du och dina medarbetare få en snabb tillgång till NPS:s kunskapsbank på nolltid, och därmed kan ni hitta den informationen ni behöver för att kunna möta era kunder på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt. 


Därför behöver du kunna möta kunden nu
Konsumenter och användare har idag höga förväntningar på företags bemötande och kundservice. De har också höga krav på snabbhet och möts inte de kraven kommer det att påverka kundens bild av ditt företag. 

Med det sagt betyder det inte att omställningen mot ett effektivt och sömlöst kundbemötande är en lätt uppgift. Tvärtom, det är en stor utmaning. Det är extremt vanligt med interna fördröjningar som i sin tur leder till förseningar i kundservice. När kunder och användare behöver vänta på svar på sina frågor påverkar det kundupplevelsen negativt. Genom chatboten elimineras interna flaskhalsar då svar på användare och konsumenters frågor läggs in i Nilex kunskapsbank där chatboten hämtar svar. 

Att automatisera delar av kundbemötandet effektiviserar arbetsprocessen så att fler kan få hjälp med enklare frågor snabbare. Det ger dina kundtjänstledare mer tid att besvara komplicerade frågor, utan att svarstiden förlängs. 

Genom chatboten som kopplas till Nilex kunskapsbank kan företag erbjuda en jämnare standard i sina svar på användare och konsumenters frågor och effektivisera arbetet. 


Så hjälper Nilex dig
Vid det här laget vågar vi påstå att vi är experter på att effektivisera våra kunders processer. En del av det handlar om att skapa möjligheten att täcka ett flertal kommunikationskanaler, som kan vara fördelaktiga för din verksamhet. Vårt senaste tillskott är, som ni kanske listat ut, vår nya chatbot i teams. 

Genom att integrera Microsoft Chatbot och Nilex kunskapsbank kan du ge service till dina användare och konsumenter 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Chatboten söker i Nilex kunskapsbank där du kan lägga in lathundar och svar på användare och konsumenters frågor. Du förenklar arbetet med att svara på användarnas frågor, eftersom allt ska finnas samlat på ett ställe. Tillsammans med Nilex övriga tjänster kommer chatboten att kunna bidra till en helhetslösning för er som underlättar ert företags dagliga arbete mot användarna. 

Detta kan chatboten hjälpa till med: 
- Att ge dina kunder och användare snabbare svar på deras frågor och funderingar
- Skapa en samlingsplats för all relevant information på ett och samma ställe 
- Kan leda till högre och jämnare standard på svar på användarnas frågor
- Minska belastningen på kundservicepersonal  
- Effektivisering av resurser 


Integration mellan mellan Nilex och Microsoft Chatbot
Men vad är en chatbot egentligen? En chatbot är en AI-programvara (artificiell intelligens) som har förmågan att simulera en konversation via chatt med en annan person. Språket är naturligt, precis som om det vore två personer som pratade med varandra. 

Att använda sig av chatbot-applikationer effektiviserar interaktionen mellan dig och dina kunder och skapar en bättre kundservice, en snabbare återkoppling och i sinom tid en förbättrad kundupplevelse. 

Genom en integration av Microsoft Chatbot och Nilex kunskapsbank kommer chatboten att leta efter relevanta svar från NSP kunskapsbank som indexeras i databasen Elasticsearch och sorteras efter relevant rang. Om användare inte är nöjd med svaret, ska chatboten skapa ett ärende i Nilex automatiskt med hela chatt-transkriptionen. Genom integrationen får du översikt över ärenden även i Microsoft Teams.

Integrationen är baserad på befintliga frågor och svar i NSP kunskapsbank och man kan kommunicera med chatboten inom NSP eller direkt i Microsoft Teams. 

Användningen av en chatbot gör att kunderna snabbare får svar på sina frågor och även att belastningen på personalen i supporten minskar.

Läs mer om våra smarta ärendehanteringssystem.


Sammanfattning
Med Nilex nya sammanslagning av Microsoft Teams samt chatbot får din organisation ökade möjligheter att hjälpa användare och konsumenter snabbare och enklare. Att automatisera delar av kundtjänsten ger snabbare svarstider för kunder med frågor av det enklare slaget och tillåter för era medarbetare att fokusera på krångligare problem, utan att den generella svarstiden ökar. Det gynnar både användare och medarbetare. Ni kan själva anpassa hur utförlig chatboten ska vara för att passa just er verksamhet genom att själva lägga in svar och lathundar i Nilex.

Nilex AB

Tipsa dina vänner på Facebook
tweetTips dina vänner på LinkedIn

Mer Pressmeddelande

Nyhet ! Tranfoten AB investerar i sin fortsatta tillväxtresa!
Nyhet ! Tranfoten AB investerar i sin fortsatta tillväxtresa!
Nyheter Vi har den glädjande nyheten att berätta att Tranfoten AB:s ägare Petter Håkanson och Jens Håkanson  fr.o.m. 4 januari 2021 förvärvat Telgelego AB i Södertälje. Telgelego blir systerbolag till Tranfoten och bolaget kommer drivas vidare i samma anda som  tidigare ägare. Tranfoten AB och Telgelego AB har idag..
VBN Components och HTL signerar strategiskt partnerskap
VBN Components och HTL signerar strategiskt partnerskap
VBN Components AB tillkännager samarbete med HTL Co. Japan Ltd. som distributör i Japan för sina unika Vibenite-material. VBN Components utvecklar nya metallegeringar med extrem slitstyrka och värmetålighet, producerade med 3D-printing. Strävan har alltid varit att förbättra materialegenskaperna för industriella applikationer, vilket resulterat i..
Samarbetsavtal med Sågtjänst AB
Samarbetsavtal med Sågtjänst AB
Carlsson & Möller AB har tecknat samarbetsavtal med Sågtjänst AB för att hjälpa deras medlemsföretag med reservdelar och slitdetaljer i konstruktionsplast. Vi är glada att ingå samarbete med Sågtjänst AB som med mer än 50 års erfarenhet har hjälpt sågverken i södra och mellersta Sverige med..
Vi UTMANAR kollegor i branschen i ett Julbattle till förmån för Musikhjälpen!
Vi UTMANAR kollegor i branschen i ett Julbattle till förmån för Musikhjälpen!
Som ni säkert har uppmärksammat så har vi ju ett Julbattle här på Tranfoten. Nu tillverkar vi ju inte bara fantastiska produkter till våra kunder utan vi har ju även en fantastisk personal som nu beslutat att auktionera ut årets bidrag i Julbattle till förmån för Musikhjälpen 2020 #mh20 Så skynda er in..
AQ Elautomatik AB
AQ Elautomatik AB
8KW laserskärning
8KW laserskärning
Med vår 8KW laserskärare skär vi snabbare och mer kostnadseffektivt än någonsin i både aluminium, kolstål och rostfritt.  Din kontakt för snabb och säker leverans inom laserskärning Emil Holmström telefon 070-510 83 14, e-post: info@sitab.nu Läs mer >>    
Digitala checklistor underlättar vardagen
Digitala checklistor underlättar vardagen I dagens kundtjänst förväntas handläggare utföra fler arbetsuppgifter och de har ett stort ansvar för att leverera en bättre kundservice till sina användare. För att uppnå detta och även bibehålla den önskade produktiviteten är det viktigt att det finns ett bra stöd..
Nyhet ! Tranfoten AB investerar för att nå nya uppsatta mål.
Nyhet ! Tranfoten AB investerar för att nå nya uppsatta mål.
Ny Sälj & Marknadsavdelning på   Hej!      Jag heter Mats Höglund 49 år fyllda, bor i Norrköping och är sedan 2020-10-01 ny här på TRANFOTEN AB.  Jag kommer ansvara för sälj & markandsavdelningen. Jag kommer till Tranfoten med många års erfarenhet när det gäller försäljning..
Under Temaveckorna belyser Kyocera Fineceramics tre produktområden
Under Temaveckorna belyser Kyocera Fineceramics tre produktområden
Kyocera Fineceramics Nordics AB ansvarar för försäljning, marknadsföring och teknisk rådgivning av Kyocera-gruppens keramiska produkter till de nordiska länderna och baltstaterna. Främst kommer produkterna från de två fabrikerna Kyocera Fineceramics Solutions och Kyocera Fineceramics Precision i Tyskland, men även från fabrikerna i..
Tillverkning i Kina för försäljning i Kina
Tillverkning i Kina för försäljning i Kina
Under ett flertal år har vi hjälpt företag att sänka sina kostnader genom att tillverka deras produkter vid någon av våra fabriker i Kina. Med en ökande medelklass har vi på senare år sett en efterfrågan på högkvalitativa svenska konsumentprodukter, och vi har därför under våren etablerat vårt egna..
KYOCERA FINECERAMICS - DIN PARTNER I PROTOTYPING OCH SERIEPRODUKTION! KERAMISKA PROTOTYPER INOM 2 VECKOR
KYOCERA FINECERAMICS - DIN PARTNER I PROTOTYPING OCH SERIEPRODUKTION! KERAMISKA PROTOTYPER INOM 2 VECKOR
KYOCERA Fineceramics är specialiserade på högpresterande keramiska material. Sedan en tid kan företaget erbjuda två veckors leveranstid för produktion av högpresterande keramiska prototyper med sin s.k. enstegstillverkningsmetod. Kyocera Fineceramics är en ledande tillverkare av korrosionsbeständig och slitstarka högpresterande keramer..
KYOCERA HIGH-PERFORMANCE CERAMIC CONTAINMENT SHELLS FOR HIGH-PRESSURE PUMPS
KYOCERA HIGH-PERFORMANCE CERAMIC CONTAINMENT SHELLS FOR HIGH-PRESSURE PUMPS
Kyoceras högpresterande keramiska spaltrör för pumpar är väletablerade på marknaden. Den nuvarande utvecklingen av toppmoderna tätningssystem som används inom pump-industrin fokuserar mer och mer på magnetkopplingar. Här utgör spaltrör i oxidkeramiska material det centrala elementet. Det beror på de unika magnetiska,..
Mixning, malning och krossning med KYOCERA Fineceramics avancerade keramer
Mixning, malning och krossning med KYOCERA Fineceramics avancerade keramer
Kyocera Fineceramics vidareutvecklar sina produktionstekniker och kan numera tillverka avancerade keramiska komponenter upp till två meter i diameter. Detta öppnar för nya användningsområden. I och med att både det Nordiska företaget KYOCERA Fineceramics Nordics AB samt det tyska moderbolaget tillika produktionsenheten KYOCERA Fineceramics Solutions GmbH..
Krylbo Verkstäder kvalificerad svets-, monterings- och maskinbearbetning
Krylbo Verkstäder kvalificerad svets-, monterings- och maskinbearbetning
Krylbo Verkstäder AB är ett företag som varit verksamt sedan 1978. Företaget har ca 20 anställda och omsätter ca 25 miljoner. Företaget utför kvalificerad svets-, monterings- och maskinbearbetning, i svart och rostfritt höghållfast stål. Deras kunder och leverantörer, i Sverige och internationellt, finns främst inom gruv-,..