MCT Brattberg, en ledande aktör inom kabel- och rörgenomföringar, har valt Litium Commerce Cloud för att vidareutveckla sin digitala affär. I samarbete med Exsitec kommer de skapa en kraftfull kundportal, integrerad med Monitor, för att effektivisera både interna processer och kundinteraktioner.
Med verksamhet i stora delar av världen och med 95% av försäljningen som export från Sverige, ställs höga krav på MCT Brattbergs digitala lösningar. Kundportalen, byggd på Litium, ger en e-handelslösning med hög prestanda som förenklar hanteringen av deras globala affär och skapar en smidig köpupplevelse.
Automatiserade processer och en förbättrad användarupplevelse kommer att minska det manuella arbetet för såväl MCT Brattberg som för deras kunder. Genom att erbjuda kunder självservice för orderhistorik, kundinformation och produktinformation, hoppas de frigöra tid för mer strategiska uppgifter. Portalen integreras med Monitors ERP-system för att hantera produktdata, priser, lagerstatus och orderflöden effektivt.
“För oss är det viktigt att våra kunder enkelt kan hitta rätt lösning oavsett var i världen de befinner sig. Med Litium får vi en flexibel och framtidssäker plattform som hjälper oss att förbättra både tillgänglighet och service,” säger Ola Johansson, marknadskoordinator på MCT Brattberg.
Hur fungerar en kundportal och vilka är de viktigaste funktionerna?
Oändliga e-postmeddelanden. Ständiga samtal. Kunder som jagar orderuppdateringar, fakturor och produktdetaljer. Samtidigt fastnar dina sälj- och supportteam i repetitiva uppgifter istället för att driva tillväxt. Frustrerande? Ja. Oundvikligt? Nej. En kundportal förändrar spelet. Dina kunder får omedelbar tillgång till allt de behöver – ordrar, dokument, offerter – samtidigt som ditt team frigör värdefull tid. Är du nyfiken på hur en kundportal fungerar och de viktigaste funktionerna? Läs mer i vår artikel här: https://www.litium.se/blogg/viktigaste-funktionerna-i-kundportal-för-tillverkare

