För ytbehandlaren Laray är kvalitet inte bara något som syns på ytan – det sitter i väggarna. Företaget är sedan länge certifierat enligt ISO 9001 och ISO 14001, och ser standarderna som ett verktyg för långsiktig förbättring och ökat kundförtroende.


"Ett verktyg för att utveckla hållbara industriprocesser."


– ISO för oss handlar inte bara om att klara en revision. Det är ett verktyg för att utveckla hållbara industriprocesser, bibehålla kundernas förtroende och hela tiden bli bättre, säger företaget i ett inlägg på sociala medier.


I somras genomfördes Larays senaste ISO-revision med gott resultat. Revisionen bekräftade att företaget har en stabil grund i sitt kvalitetsarbete – men gav också nya insikter om hur processerna kan utvecklas vidare.


Nästa steg tillsammans med ResilientBusiness För att ta nästa steg har Laray inlett ett samarbete med ResilientBusiness och ISO-konsulten Siri Oderström Carlsson.

– Vi vill göra det som redan är bra ännu bättre, och därför känns det väldigt värdefullt att få in ny kunskap och entusiasm i vårt kvalitetsarbete, säger Laray.


Med det nya samarbetet förstärks satsningen på utveckling inom ytbehandling och industrilackering – med målet att både stärka processerna och öka hållbarheten.