- OEM Automatic har utvecklats från transaktionsförsäljning till mer värdebaserad försäljning där vi skräddarsyr lösningar till våra kunder utifrån deras behov.
Sortimentet utvecklas kontinuerligt och med webben som nav hittar våra kunder kontinuerligt vilket är en stor skillnad mot tidigare då vi uppdaterar våra produktkataloger under åren.
Hur har den teknologiska utvecklingen påverkat våra kunders affärsprocesser?
Det har hänt mycket med tekniken under de här åren med allt från mejl, hemsida och inte minst EDI som vi använder både mot en större tillverkare men även större kunder. Vår erfarenhet säger att det fysiska mötet är överlägset när det kommer till att bygga relationer men även för att förstå kundernas behov och på så sätt hjälpa kunden att hitta den bästa lösningen
Att samarbeta med ledande och specialiserade tillverkare är avgörande för att vi ska lyckas. Både när det gäller sortimentsutveckling och förtroendet att ta ansvar för våra lokala marknader åt våra tillverkare. Tack vare starka relationer har vi till och med ett antal tillverkare som varit med oss sedan vi startade för 50 år sedan.
Kan du ge några exempel på innovativa produkter eller lösningar som vi har introducerat på den svenska marknaden genom samarbete med våra tillverkare?
Åh, det var en svår fråga men självklart finns det många exempel på ny teknik både i traditionella elskåpskomponenter såsom reläer men det är även intressant att följa utvecklingen som sker när det kommer till IIOT, Industrial Internet Of Thing, där både datorer, uppkopplade enheter och smarta sensorer kan revolutionera och effektivisera många processer inom industrin.